Ako sa začína podnikať časť 2. Marketing

Autor: Matej Černý | 29.1.2011 o 11:43 | (upravené 5.2.2011 o 20:13) Karma článku: 2,86 | Prečítané:  829x

Ako som písal pre pár rokmi začať podnikať sa nedá len pre peniaze. Začiatky sú ťažké človek nesie riziko, že o všetko príde a nič nezíska. Poháňa ho túžba niečo dokázať, prebiť sa a popri tom samozrejme aj niečo zarobiť.

Oprava pocitacuOprava pocitacuhttp://www.opravapocitacov.sk

Základom v začiatkoch je zvoliť dobrý marketing, povedať okoliu o tom, že existujete. Náš jediný marketing bol zo začiatku internetový. V tom čase sa začali rozbiehať na internete PPC /platíte za kliknutie na reklamný odkaz/ reklamy a tak sme ich vyskúšali. A mali sme šťastie, za mesiac sme mali hneď prvú firmu. Boli to časy, keď trh nebol ešte plne obsadený a keď k úspechu stačilo ukázať, že firma existuje.

Ďalšiu firmu sme chytili tiež náhodou, urobili sme roznos letákov po pár uliciach v centre Bratislavy. A za pár dní nám volali z jednej firmy, že potrebujú správu siete.

Samozrejme nie každá reklama musí byť úspešná, tiež sa nám stalo, že sme investovali tisíce eur do reklamy a tá z dôvodu nekvality firmy na roznos letákov skončila úplným neúspechom. Pritom danú firme sme ani nemohli sankcionovať, lebo nebolo možné dokázať porušenie zmluvných podmienok.

Dôležitou súčasťou podnikania je mať dobré kontakty na ľudí, ktorí vedia dohodiť obchod. Stačí ak to je kamarát, ktorý pracuje v nejakej firme, tam Vás odporučí a už sa veziete. Takto sa dajú získať zákazky bez výberového konania a bez nákladov na reklamu.

Dnes je trh s počítačovými službami plne nasýtený. Je pomaly viacej firiem, ktoré ponúkajú pomerne rovnaký produkt, ako nových zákazníkov, ktorý daný produkt požadujú. Pre ľudí a firmy nakupujúce na takomto trhu je to dobré, ceny klesajú a služby v cene sa rozširujú. Problémom je však klesajúca kvalita takto poskytovaných služieb.  Na trh prišlo veľa nových firiem, ktorých zamestnanci nemajú dostatočné skúsenosti, alebo sú to študenti, ktorých firma najíma za nízku odmenu a ich služby predáva za cenu profesionálov. Problémom je, že takéto firmy zákazníci väčšinou zo začiatku neodhalia. Mi sa o nich potom dozvieme tak, že ľudia zavolajú nám a žiadajú opraviť, to čo už malo byť opravené.

Ako hovorí aj odborná literatúra, všetko je to voľbe správneho marketingového mixu. Aby bola firma úspešná treba mať dobrú komunikáciu s okolím, kvalitné služby za primerané ceny /nehovorím, že najlacnejšie, lebo čo je lacné, pravdepodobne nebude kvalitné/ a aj nemalý podiel šťastia.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.


Už ste čítali?